Magas vérnyomású ételek vesznek


Segítséget kért a pécsi professzor: "rettenetesen nagy a feladat, nem vagyunk hozzá elegen" Hirdetés Emberek milliói szenvednek a rendellenességben, melyet a stressz, az öregség, az egészségtelen étrend, az elégtelen testmozgás, az elhízás, a dohányzás, vagy pusztán a genetika okoz, és amelyet az Amerikai Szív Társaság szerint részben vissza lehetne szorítani a nátriumbevitel csökkentésével.

magas vérnyomású ételek vesznek

Az ajánlott napi nátriumbevitel jelenleg legfeljebb mg kb. A következő trükkökkel anélkül csökkenthetjük a vérnyomásunkat és korlátozhatjuk sóbevitelünket, hogy feláldoznánk a kellemes ízeket.

Mondjunk nemet a fagyasztott, előre csomagolt ételekre! Gyorsan és könnyen elkészíthetők, de a többségük rengeteg nátriumot tartalmaz, ugyanakkor a bennük lévő zöldség nem elégíti ki a szükséges napi mennyiséget.

Ha elfoglalt estéken gyorsételekre van szükségünk, jobban tesszük, ha előre lefagyasztunk maradékokat, vagy gyorsan felmelegíthető készételeket készítünk el előre.

Cseréljük le a sót fűszerekre és ecetre!

Magas vérnyomás - Mit ehet, és mit kerüljön el?

Só helyett ízesítsük kedvenc ételeinket rozmaringgal, bazsalikommal, oreganóval, erős paprikával, ízesített ecettel, fokhagymával és más fűszerekkel. Tegyünk olajat és ecetet a salátákba! Egészségesek ugyan vacsorára a saláta és a különféle szendvicsek, de a felhasznált ketchuppal, mustárral, szójaszósszal és salátaöntetekkel túl sok nátrium kerül az ételekbe.

Próbáljuk ki az olívaolajat és a balzsamecetet a salátákhoz, együk friss paradicsommal a magas vérnyomású ételek vesznek, és keressünk alacsony nátriumtartalmú ízesítőket. Cseréljük le a zacskós levest és a konzerv ételeket otthon készült, friss élelmiszerre! A konzerv ételek rengeteg nátriumot tartalmaznak, ezért inkább az alacsony nátriumtartalmú vagy a só hozzáadása nélkül készült változatokat keressük.

„Érvágással” kezelhető a hipertónia

Ellenőrizzük a mirelit zöldségek nátriumtartalmát is, főleg ha ízesítettek! Legjobb mégis, ha télire saját nyári zöldségeinket fagyasztjuk le vagy tartósítjuk. Kerüljük a sós páclét!

magas vérnyomású ételek vesznek

A savanyúságok, az olajbogyó és a savanyú káposzta sós pácleve nem tűnik egészségtelennek, a tartósítás miatt mégis rengeteg nátriumot tartalmaz. Tegyünk el inkább mi friss uborkából savanyúságot, így pontosan tudhatjuk, mennyi sót fogyasztunk. Kevesebbet a füstölt húsokból!

Vérnyomáscsökkentés és mellékhatás Évszázadokkal ezelőtt az orvoslás legfontosabb terápiás módszerei közé tartozott az érvágás, amit a legkülönfélébb indikációk esetén vetettek be. Ez sokat változott az idő múlásával.

A szalonna, sonka, szalámi szintén nátriumbomba! Fogyasszunk helyettük inkább friss baromfihúst, disznóhúst, halat. Ropogtassunk sózatlan pattogatott kukoricát a sózott rágcsálnivalók helyett!

Az ideális persze az lenne, ha a chipset, ropit, perecet friss gyümölcsre és répafalatokra cserélnénk, de ha mégsem tudunk ellenállni a kísértésnek, válogassunk az olyan egészségesebb rágcsálnivalók közül, mint a sózatlan pattogatott kukorica, a nátriumszegény keksz vagy sótlan chips. Helyettesítsük a fehér lisztet teljes kiőrlésűvel!

A legjobb vérnyomáscsökkentő ételek

Malignus hipertónia az idősek kezelésében teljes kiőrlésű lisztből készült tészta, rizs, kenyér több módon is támogatja az alacsonyabb vérnyomást: segítségükkel elkerüljük a feldolgozott, sózott ételeket, és még a testsúlyunk is csökken. A zabkását, rizst és tésztát só hozzáadása nélkül főzzük, csak a tálalásnál adjunk hozzá 5 mg sót.

  • A legjobb vérnyomáscsökkentő ételek - HáziPatika
  • Vérnyomáscsökkentő élelmiszerek A magas vérnyomás egyik legfontosabb kezelési módszere a helyes táplálkozás.
  • Ajánlott és kerülendő ételek magas vérnyomás esetén - EgészségKalauz
  • Vérnyomáscsökkentő élelmiszerek | Gyógyszer Nélkül
  • A magas vérnyomás kezelése 3 kockázat 4 mi ez
  • Fokozatú magas vérnyomás kezelés népi

Mondjunk nemet az íróra! Az íróban több mint kétszer annyi nátrium van, mint a sovány tejben.

magas vérnyomású ételek vesznek

Használjunk inkább hagyományos tejet és friss nem feldolgozott sajtot, ezek ráadásul vérnyomáscsökkentő káliumot is tartalmaznak. Fogyasszunk sok étcsokoládét!

Ajánlott és kerülendő ételek magas vérnyomás esetén

Végre egy jó hír: az étcsokoládé nem kerül tiltólistára. A benne található flavonoidok ugyanis bizonyítottan csökkentik a vérnyomást a vérerek kitágításával.

Mint minden gyógymód esetében azonban, itt is fő a mértékletesség.

magas vérnyomású ételek vesznek

Forrás: Medipress.